Reorganizáció
There are no translations available.


Apadó árbevétel?

Sorvadó profitabilitás?

Szűkülő piaci lehetőségek?

Emelkedő fluktuáció?

Termelékenység csökkenés?

Bármelyik fenti kérdésre adott pozitív válasz egy kialakuló válság előjele lehet, mely külső, a vállalkozástól független, vagy belső, a vállalkozás szervezetén belüli okokra vezethető vissza.


Számos tanulmány és gyakorlati példa bizonyítja, hogy a válságkezelés (reorganizáció) leghatékonyabb eszköze a vállalkozástól független, külső tanácsadó alkalmazása, aki külső szemlélőként a problémák forrását objektíven, kizárólag szakmai szempontok alapján ítéli meg, és akár „kínos” őszinteséggel tesz javaslatot a szükséges változtatásokra, illetve elengedhetetlen döntések meghozatalára.

A válságkezelés egy összetett folyamat, mely kiterjed és hatással van a vállalkozás minden területére. A munka komplexitását mi sem bizonyítja jobban, minthogy a reorganizáció lépéseinek definiálására is számos elképzelés található, de a következő lépések mindegyikben megtalálhatók:

  1. a válság fel- és beismerése
  2. a válság okainak definiálása
  3. megoldási alternatívák keresése, válságterv kidolgozása
  4. a válságkezelés végrehajtása
  5. a válságkezelés nyomon követése és értékelése

Tudatában vagyunk annak, hogy a válságkezelés hatása túlmutat a vállalkozás keretein, így érinti a vállalkozás tulajdonosait, partnereit is. Emiatt valljuk, hogy a válság a legjobb lehetőség a hosszú távon fenntartható növekedés érdekében hozott szerkezeti és szervezeti változások végrehajtására.